Reklame
Wat in ergernis is, hoe ik jim net te fertellen. De measte minsken ergerje
harren op regelmjittige basis wol ergens oan. Dêr ergerje oaren harren dan wer
oan en sa ha je samar stof foar in top tsien oan ergernissen. Yn de iere simmer
is dit in weromkommend fenomeen. Ha we op de ein fan it jier te krijen mei
muzyklistjes en oersjoggen fan it jier dat sawat efter ús leit, om dizze tiid
hinne komme de ergernissen op it aljemint. No, it blykt dat wy ús hjir yn
Nederlân allemachtich ergerje kinne. Leafst oan de meast nutleaze saken, want
dan hâlde je praat. Dizze wike wie it ferkear oan bar. De bekende saken kamen
foarby. Bumperkleve, te hurd ride, links riden bliuwe op de sneldyk, ride mei
drank op of sa stoned as in knyn achter it stjoer krûpe en drompels yn de dyk.
Samar wat foarbylden.
No ha ik dêr wol wat myn betinkingen by. Bumperkleve bygelyks. Dat fenomeen
docht him foar as de klever wat hurder wol as syn foargonger. Dy soe ynstee fan
him daliks te ergerjen ek even neitinke kinne en bygelyks even romte jaan sa
dat de oare der foarby kin. Miskien moat de klever wol noadich nei it húske of
sit syn frou neist him dy’t elts momint befalle moat. Op datsoarte mominten kin
ik my yntinke dat je hastich binne. In bytsje jaan en nimme op de dyk ynstee fan
daliks de middelfinger op te stekken en, as trou folger fan de wet, even de
remme oan te tikjen. Dat levert pas echt agresje op.
Persoanlik ergerje ik my oan minsken dy’t oeral foar remje. Komt der in
tsjinlizzer oan, litte se it gas los, komt der gjin tsjinlizzer mar is der
immen yn de tún oan it wurk, litte se ek it gas los. Fleant der in fûgel op
tsien meter hichte oer de dyk, litte se ek it gas los. Tinke se dat der in
fûgel op tsien meter hichte oan sit te kommen, litte se út foarsoarch it gas ek
los. Giet harren telefoan, litte se ek it gas los omdat se it appke al even
lêze moatte. Fytst der in fytser, bliuwe se achter de fytser hingjen, sels al
bliuwt dy stilstean. Itselde jildt foar it wachtsjen achter in bus, as dêr ien
yn- as útstapt. Wêr is it deanormale ynheljen bleaun? Ik sjoch geregeld in 40
kilometer autoke fan Beetstersweach nei Drachten riden. Op dy dyk meie je 60,
mar achter dat 40 kilometer weintsje hinget in sliert auto’s wylst der gjin
tsjinlizzer yn it sicht is. Is der dan in hastige ZZPer dy’t de kolonne
folslein legaal ynhellet, krijt hy of sy de folle laach. En dat is net
terjochte.
Standert tsien kilometer stadiger ride dan tastien is. Dat is ek in
ergernis. Je ha ek minsken dy’t oeral 50 ride. Yn de beboude kom, op 60 kilometer
diken en op 80 kilometer diken. Oeral 50 keutelje en dat moard en brân raze as
der ien om harren hinne komt. Ik begryp dat net. In foarbyld is it stik dyk fan
de fjilden fan Drachtster Boys rjochting De Wylgen. Dat is in stikje dêr’t je
60 kilometer meie. Guon ride der 30, omdat se tinke dat it beboude kom is. As
je der dan omhinne ride, flikkerje se mei de ljochten.
Myn rydstyl sil by guon minsken wol ergernis opwekke. Mar sûnt dizze wike
kinne jim my belje, want ik bin net langer anonym yn it ferkear. As je reklame
op je buske ha, besykje je noch better oan de regels te hâlden, dat fernim ik
wol. Mar asjeblyft, as ik ien ynhelje om ien fan de boppesteande redenen, belje
dan mar net. Ik ha yn de 30 jier dat ik it rydbewiis ha, nea in ûngemak hân, in
oanriding feroarsake en dat wol ik ek graach sa hâlde. O ja, dy reklame is foar
de Sutelaksje. Myn telefoannûmer stiet der ûnder. Dêr meie jim my altyd wol oer
belje, hear.
Reacties
Een reactie posten