Toon Gerbrands fleant út de bocht

As je klaustrofobysk binne, sa as ik in bytsje bin, fine jo dit antwurd fan Toon Gerbrands wol wat koart troch de bocht. Ik fyn fuotbal moai. Mar sit ticht by it gongpaad en gean efkes earder fuort, omdat ik it oars benaud krij. Gerbrands fyn ik in tige kundich bestjoerder, hy lit him hjir helaas wat populistysk út. Jammer.
Sorry dat ik bestean, Toon. Ik ha mysels net makke.

Tijdens de wedstrijd tussen AZ en Go Ahead Eagles heb ik me weer behoorlijk geërgerd aan het publiek dat nog voor het laatste fluitsignaal de tribunes verliet om naar huis te gaan. Doordat ik moest opstaan, heb ik het doelpunt van Viktor Elm gemist. Wat vindt u van het vroeger vertrekken van zogenoemde fans? (Wouter Bieshaven, Den Helder)

Toon Gerbrands:

“Net als een groot deel van onze achterban deel ik deze irritatie met meneer Bieshaven. Ik vind het onbegrijpelijk dat sommigen nog voor het laatste fluitsignaal de tribune verlaten. Niet alleen doe je jezelf er tekort mee, ook levert het veel overlast op voor supporters die wel willen blijven zitten. Het is ontzettend vervelend om tijdens een wedstrijd steeds te moeten opstaan voor mensen die zomaar weglopen. Wat win je ermee door eerder weg te gaan? Dat je een kwartiertje eerder thuis bent? Wij hebben op logistiek gebied het beste stadion van Nederland. De vertraging voor voetgangers, fietsers en automobilisten is relatief gezien zeer klein. Dat is dus ook geen motivatie om eerder uit het stadion te vertrekken. Echte AZ-supporters blijven tot het laatste fluitsignaal zitten. Als club willen we dat nog meer stimuleren door een groot supporterscafé te bouwen in het stadion. Dat project kost ons zo’n zeven ton. Een dagje naar AZ is niet alleen twee keer 45 minuten voetbal, dat is meer. Die gedachte moet een deel van onze toeschouwers zich nog eigen maken. Neem een voorbeeld aan een groot deel van de supporters dat meer dan 90 minuten achter onze ploeg staat. Bij deze dus de oproep: blijf zitten en steun je ploeg de hele wedstrijd.”

Reacties

Populaire posts van deze blog

Friese media voeren koerswijziging door

Artificial Intelligence brûke as moreel kompas

Russen